Köp

När du har lagt din order träffas avtal om köp mellan dig och den av våra återförsäljare som du valt som utlämningsställe. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du angav vid beställningen. Om du inte mottagit någon orderbekräftelse, börja med att kontrollera om denna hamnat i papperskorgen. Annars går det bra att mejla kundservice@dieden-ekodoor.se för att kontrollera att beställningen gått igenom samt för att få en ny bekräftelse skickad.

Vi förbehåller oss rätten att avbryta din order vid fel på hemsidan, exempelvis fel i beskrivning eller i prissättning.

Priser

Våra priser anges inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive avgifter, moms och betalning. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel samt uppenbart felaktiga priser.

Betalningar

Din order är bindande efter att du har bekräftat din order och identifierat dig med Mobilt Bank-ID. Samtliga ordrar kommer att levereras till den Återförsäljare som du valt som utlämningsställe som meddelar dig att varan är klar för avhämtning. Betalning sker samtidigt som du hämtar ut din vara hos vald Återförsäljare.

Återbetalningar

I de fall återbetalningar är aktuella så görs detta till dig genom den Återförsäljare som du enligt vid beställning angivet som utlämningsställe.

Privat Policy

När du lägger din beställning uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Vid mottagande av varorna ska de inspekteras noggrant innan du kvitterar och betalar varan. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan ska detta kommuniceras med den Återförsäljare som du valt som utlämningsställe.

Ej uthämtad order

Om du ej hämtar ut din beställning hos den Återförsäljare som du valt som utlämningsställe faktureras du av  Dieden-Ekodoor för orderns totala belopp samt för de administrativa kostnader som uppstår i samband med detta.

Ångerrätt

För privatpersoner tillämpas konsumentköplagen samt distans- och hemförsäljningslagen. Enligt distans- och hemförsäljningslagen har kunden rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt står kunden för returfrakten. Detta gäller dock ej för dörrar eftersom de tillverkas efter specifikationerna din beställning.

Enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler finns ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Ångerrätten gäller ej vid avtal 11 § punkt 4 som avser: “för en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal”. Enligt 5 § gäller inte heller ångerrätt om avtalet avser: “en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel”. Exempelvis varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål.

Om du vill ångra ett köp av produkter som omfattas av ångerrätten kontaktar du den Återförsäljare som du valt som utlämningsställe inom 14 dagar från att varan mottagits. 

Kunden har rätt att undersöka varan innan eventuell retur. Undersökningen ska göras med försiktighet och inte vara mer omfattande än nödvändigt. Om produkten använts eller monterats gäller inte längre returrätten. Har varan hanterats i större omfattning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess funktion eller egenskaper kommer du att debiteras för värdeminskningen på produkten. Detta gäller även emballaget. Varan returneras komplett i originalförpackning för att returen ska godkännas. Observera att returer endast godkänns till fullt belopp om originalförpackningen är godkänd. Den Återförsäljare som du valt som utlämningsställe har rätt att neka returer där varan eller förpackningen inte längre är i säljbart skick till fullt pris.

Kraven för godkänd retur är följande:

  • Retur skall ske med returförpackning i nyskick.
  • Returnerade produkter ska vara i nyskick.
  • Retur ska ske senast 14 dagar efter leverans.
  • Produkter tillverkade efter specifikationer kan inte returneras.

Reklamation

Om köparen påvisar att kvaliteten på levererat gods är felaktig i något hänseende ber vi kunden att kontakta den Återförsäljare som är valt som utlämningsställe som då vidare ser till att felet åtgärdas. Returkostnaden som uppstår på grund av en godkänd reklamation bekostas av Dieden-Ekodoor, men Dieden-Ekodoor har rätt att undersöka det påvisade felet innan ersättningsprodukt tillverkas och levereras.

Fraktskador

Skulle någon av de levererade varorna vara felaktiga ber vi dig kontakta den Återförsäljare som du valt som utlämningsställe så snart som möjligt, så att felet kan åtgärdas. Felplockade och felaktiga varor får inte monteras, då anses köparen ha godkänt sin leverans. Detta gäller dock inte om omständigheter gör att det först vid montering går att se att varan ifråga är felplockad. Vid dessa fall kommer vi att åtgärda felet.

Kontaktinformation

Dieden-Ekodoor AB
Industrigatan 3
289 92 Broby

Kundsupport: 044-462 30

Email: info@dieden-ekodoor.se